حذف Protection از فایل های اکسل


یکی از کارآمد ترین روش هایی که خیلی سریع می تونید Protection رو از روی فایل اکسل بردارید. جالبه بدونید که انواع نرم افزارهای مختلف حذف پسورد اکسل رو امتحان کردم و هیچ کدوم جواب ندادن الا همین Macro !

وارد منوی views --> Macros --> record Macro بشین و record macro رو انتخاب کنید و نامی را به ماکروتون اختصاص بدین و بعد دکمه ok رو فشار بدین . حالا دوباره از منوی view و macros گزینه view macros رو فشار بدین و stop recording  رو انتخاب کنید . دوباره ازمسیر قبل view macros  رو انتخاب کرده و اسم ماکرویی رو که درست کرده بودین رو پیدا کنید و دکمه edit رو فشار بدین .
حالا جای متن ماکرو متنی که در ادامه مطلب آمده را کپی کنید و جایگزین کنید :



  ادامه مطلب ...

آموزش غیر فعال نمودن Sleep Mode در Windows Sevenهمراه با تصاویر کمکی

ویژگی Sleep Mode کارایی مفید برای کسانی دارد که برای مدت زیادی رایانه خود را ترک کرده و این ویژگی باعث می شود که سیستم به طور خودکار به حالت خواب رفته و در مصرف انرژی صرفه جویی شود و سپس ، بعد از بازگشت سیستم به سرعت از همان جایی که متوقف شده بود ، بالا خواهد آمد و می توانید به کارتان ادامه دهید؛ اما متاسفانه این ویژگی برای آن دسته از کاربران مانند خود من که نمی خواهند سیستم شان در حالت بیکاری به خواب برود (Sleep Mode) باعث ناراحتی می شود که با طی مراحل زیر شما هم خیالتان از این مورد آسوده خواهد شد:
 

1.  ابتدا عبارت "power options" را در قسمت جستجوی Start Menu وارد و ok نمائید تا پنجره زیر نمایان شود و سپس بر روی Power Options  کلیک نمائید :

 


2. در پنجره باز شده بر روی عبارت "Change Plan settings" کلیک نمائید :
 

3. در پایان در جلوی عبارت "Put the Computer to sleep" گزینه "Never" را انتخاب نمائید :


نکات مرتبط :‌

.1 قسمت "Turn off the display" مربوط به خاموش شدن مانیتور (نمایشگر) سیستم می باشد.

 2. تنظیم Sleep Mode در windows seven  در حالت پیش فرض بر روی 10 دقیقه قرار دارد  .

3. فعال سازی ویژگی Sleep Mode  با مراجعه دوباره به همین قسمت و تغییر عبارت Never به زمان مورد نظرتان امکان پذیر خواهد بود.