ترفندهای ویندوز 7 (2)

ترفندهای ویندوز 7 (2)

در پست قبل بخشی رو تقدیم حضورتون کردیم و در اون نکته هایی رو در مورد کار با ویندوز 7 گفتیم . در این برنامه هم نکته های جدیدی برای شما آمده کردیم . از نکته های ساده تا موارد پیشرفته تر برای کابران حرفه ای . پس با ما همراه باشید .

در ویندوز 7 برای راحت تر شدن کار ، به پنجره های ویندوز خاصیت آهن ربایی یا چسبندگی داده شده . به این معنی که اگه شما یه پنجره رو به سمت بالای صفحه ببرید ، اون پنجره به صورت تمام صفحه در میاد و بعد از اینکه به حالت تمام صفحه در اومد اگر بخواید که به حالت قبل برگرده کافیه قسمت نوار عنوان اون پنجره رو بگیرید و به سمت پایین بیارید . همینطور اگر دو تا پنجره دارید ، مثلا دو تا عکس یا دو تا فایل ورد و می خواید اونها رو با هم مقایسه کنید می تونید هر دوی اونها رو باز کنید و یکی از اونها رو به سمت چپ و اون یکی رو به سمت راست ببرید و ببینید که ویندوز چطوری خودش در قرار گیری پنجره ها در کنار هم به شما کمک می کنه و اونها رو خیلی مرتب در کنار هم قرار میده .

یکی از امکانات جدید ویندوز 7 اضافه شدن یک لیست برای نرم افزار هاییه که شما معمولا با اونها سر و کار دارید . اگر شما بر روی برنامه هایی که در قسمت Quick Lunch قرارداره کلیک راست کنید ، منویی باز میشه که معمولا از چند قسمت تشکیل شده و البته برای هر برنامه متغیره . اولین قسمت مربوط به فایل هاییه که شما اخیرا اونها رو باز کردید . قسمت بعدی مربوط به یه سری امکانات برنامست که در اینجا قرارداده شده که دسترسی سریعتری بهشون داشته باشید . البته در مورد نرم افزار های مختلف گزینه های متفاوتی به این منو اضافه میشه . مثلا در مورد برنامه internet Explorer وقتی روی اون کلیلک راست می کنید علاوه بر برگه هایی که اخیرا استفاده کردید می تونید یک برگه جدید باز کنید .

  ادامه مطلب ...

ترفندهای ویندوز 7 (1)

ترفندهای ویندوز 7 (1)

در این قسمت با هم چند تا از ترفند های مفید رو در ویندوز 7 بررسی میکنیم ، با ما به روز باشید


آمارها نشون میده که در حال حاضر حدود 30 درصد از کاربران ایرانی از آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز 7 استفاده می کنن و این آمار بیانگر اونه که ویندوز 7 داره به سرعت جای خودش رو در بین کاربران ایرانی باز می کنه و خیلی از کاربرا دارن از امکانات ، امنیت ، پایداری بیشتر و گرافیک زیباتر ویندوز 7 استفاده می کنن

اما مثل هر سیستم عامل دیگه ای ویندوز 7 هم قسمت های ناشناخته ی زیادی داره که هنوز خیلی از کاربران و حتی کاربرای حرفه ای از اون اطلاع ندارن .

دونستن این موارد علاوه بر اینکه امکانات جالبی در حین کار به ما میده ، بعضی از کارها رو ساده تر می کنه و در عین حال ، کار با ویندوز رو هم لذت بخش تر می کنه . ما هم در این بخش قصد داریم چند تا از این نکات رو که هم ساده باشن و هم کاربردی به شما معرفی کنیم . سعی کردیم از نکات ساده تر شروع کنیم و کم کم به مواردی اشاره کنیم که شاید برای کاربران حرفه ای جذاب تر باشه .


برای شروع ، میریم به سراغ منوی شروع یا استارت ویندوز .

بعد از ویندوز XP تغیرات زیادی در منوی استارت ویندوز به وجود اومد و این تغییرات در ویندوز 7 کامل شد . یکی از تغییرات ایجاد شده تو ویندوز 7  ، اضافه شدن کادر جستجو در منوی استارته . شما با زدن آیکن استارت یک کادر جستجو می بینید که می تونید توی اون به دنبال برنامه هایی که نصب کردید و همینطور نرم افزار های داخلی ویندوز بگردید و به راحتی اونها رو پیدا و استفاده کنید. مثلا اگر برنامه word آفیس رو می خواید اجرا کنید نیازی به رفتن به منوی نصب برنامه ندارید و با تایپ word در کادر جستجو می تونید اون رو پیدا و اجرا کنید . یا مثلاً برنامه Sticky Note که از برنامه های داخلی ویندوز 7 هست به راحتی از طریق این کادر پیدا و اجرا میشه . این کادر امکان جستجو تو منو های داخلی تر مثل قسمت های مختلف کنترل پنل داره رو هم که البته اطلاعات پیدا شده از هر بخش رو به صورت دسته بندی شده نمایش می ده تا شما راحت تر اون رو تسخیص بدید .

ادامه مطلب ...

آموزش نصب لینوکس

شروع
راهنمای نصب قدم به قدم لینوکس
fedora :
راههای زیادی برای اغاز نصب فدورا وجود دارد از جمله
boot از روی CD ، فایل های FTP ،HTTP ،از روی یک هارد دیگر(هارد رو هارد کردن) و بسیاری روشهای دیگر.
شاید متداول ترین روش نصب، وارد کردن
CD های نصب در داخل کامپیوتر و راه اندازی مجدد ان از روی CD ها باشد.ما در طول این راهنما فرض میکنیم که شما نصب فدورا را با استفاده از CD های نصب انجام می دهید.

 


 


 
ادامه مطلب ...

آییـن عشـق و زنـدگی به سبـک کامپیـوتری!

1. در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم‌افزار باشیم، نه سخت‌افزار.

2. برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراکتر "ع"، "ش" و "ق"، استفاده کنیم نه چیز دیگر.

3. هیچ‌گاه قفل سی‌دی قلب مردم را نشکنیم که "تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‌باشد".



4. چنانچه در کاری شکست خوردیم، آن را "Shut Down" نکنیم بلکه آن را "Restart" کنیم.

5. برای مانیتور زندگی‌مان، بک‌گراند (Background) سبز یا آبی را در نظر بگیریم نه سیاه یا دودی.

6. برای سیستم قلبمان از مانیتورهای تخت و صاف (Flat) استفاده کنیم.

7. برای حل اختلافات زناشویی، روی گزینه " گذشت و ایثار "، دابل کلیک (Double click) کنیم.



8. برای فایل‌های اسرار زندگی‌مان، پسورد (password) بگذاریم و آن را مخفی (Hidden) کنیم.

9. همواره پیش از سخن گفتن، سی پی یوی فکرمان را به کار بیندازیم.

10. بر صفحه مشکلات مردم، کلید F1 باشیم و آنان را کمک و راهنمایی (Help) کنیم.

11. اگر شخصیت ما بزرگ و والاست، این نوع شخصیت، نباید به ما اجازه دهد که با هر کسی چت (Chat) کنیم و هر کسی با ما چت کند.

12. اگر از کسی بدی و کم‌لطفی دیدیم، آن را "Save" نکنیم بلکه آن را "Delete" نماییم و حتی آن را از ریسایکل‌بین (Recyclebin) قلب مان کاملاً محو کنیم.

13. به دیگران اجازه ندهیم در "سی دی رام" زندگی‌مان هر نوع "سی دی" را که بخواهند، قرار دهند.

14. خانه و دفتر کارمان، به روی مردم نیازمند، "Open" باشد.


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...